چیزی مهمتر از ارزش در برندسازی شخصی هست؟

ارزش یه واژه آیه که معنیش خیلی خیلی گسترده است. یعنی میتوم بگم توی هر علم و حوزه‌ای می‌تونه یه معنی منحصر به فردی داشته باشه اما معنیش توی حوزه‌های علوم اجتماعی، یعنی آرمان‌ها و آرزوهای جامعه.
خب چه ربطی به برندسازی شخصی داره؟ جوابش یکم فلسفی می‌شه اما سعی می‌کنم به راحتترین شکل ممکن بهت بگم. برندسازی شخصی بشدت نیازمند تعهد شخص است. معمولاً آدم‌ها توی سخت‌ترین شرایط وقتی قرار بگیرن، آخرین چیزی که حاضرن فدا کنن، اون آرمان‌ها و ارزشهاشون هست. واسه همینه که معتقدم اگه تو ارزش‌های خیلی محکمی رو واسه خودت داشته باشی، نسبت به برندسازی شخصی خودت جدی‌تر خواهی شد.

بذار تا با یه مثال خیلی بهتر بهت دلیلش رو بگم. یکی از افرادی که تحت مشاوره من بود بشدت آدم مستعد و فعالی بود. جوری که مطمئن بودم تو آینده نه چندان دور می‌تونم به این پروژه افتخار کنم. حتی تا مرحله هدف‌گذاری هم جلو رفتیم و شروع به اجرا کردیم. اما یه نکته منفی داشت و اونم شاخه به شاخه پریدن زیادش بخاطر پول بود. در واقع تنها ارزشی که بهش پایبند بود، بحث مالی بود. چندباری باهم جلسه داشتیم و بهش این نکته رو گفتم، حتی از یه جایی به بعد تهدید کردم که دیگه باهاش کار نمی‌کنم و به ظاهر مدلش رو عوض کرد اما همون موقع هم واسم محرز بود که همچنان پول واسش حرف اوله.

این نکته رو بهت بگم که به هیچ عنوان مخالف پول نیستم، اتفاقاً می‌گم آدم‌ها می‌تونن و باید بتونن از طریق راه درستش، بیشترین پول رو در بیارن اما نه اینکه واسه پول مدام مسیر خودشون رو عوض کنن. متاسفانه این دوست عزیز ما زمانی متوجه این اشتباهش شد که تقریباً از برند شخصیش هیچی جز بدنامی باقی نمونده بود و اون پروژه‌ای که از نظر من میتونست جذاب باشه، نهایتاً منجر به اتفاق خوبی نشد. واسه همین از اون نفر به بعد خیلی بیشتر حواسم به این موضوع هست که حتماً آدم‌ها طبق ارزشهای ذهنی خودشون جلو برن چون مطمئن هستم و به تجربه دیدم اونهایی خیلی موفق شدن که اولاً تو زندگیشون واسه ارزش‌های خودشون تلاش می‌کنن و دوما پشتکار دارن تا نهایتاً برسن به هدف‌هایی که واسه خودشون ریختن.

در واقع داری با انتخاب ارزش‌های خودت، یه راهنمای رایگان خریداری می‌کنی که توی هر شرایط پیچیده‌ای که قرار گرفتی، بتونی مثل یه قطب نما ازش استفاده کنی. حالا چجوری ارزش‌های خودت رو متوجه بشی؟ توی اینترنت یا کتاب‌های علوم اجتماعی و برندسازی شخصی، ارزش‌های بسیار زیادی نام برده شده که از اونها استفاده کردم و جدولی آماده شده که در قسمت جداول انتهای کتاب آورده شده.

بعد از اینکه جدول رو مطالعه کردی لطفاً تمرین‌های خواسته شده مطابق این گام رو انجام بده.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *